Klantenservice

Retourneren bij ProBrace

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met uw bestelling, dan heeft u de mogelijkheid om (een deel van) uw bestelling te retourneren. Neemt u ook gerust vooraf contact met ons op. Wij denken graag met u mee.

Hieronder kunt u het retourformulier invullen. Hiervoor heeft u uw bestelnummer en postcode (waarmee besteld) nodig. Houdt deze bij de hand.

Retourregels / Retourvoorwaarden

Gedurende deze afkoelingsperiode van 14 dagen kunt u zonder opgaaf van redenen het product retourneren, ingaande op de dag na levering. Uitzondering hierbij zijn gepersonaliseerde / maatwerk producten en alle teenartikelen in verband met hygiëne, als de verzegeling verbroken is.

Regels & uitzonderingen

  1. Het product dient u, indien redelijkerwijs mogelijk, in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd retourneren, in een zo origineel mogelijke en onbeschadigde productverpakking.
  2. Het moet redelijkerwijs mogelijk zijn uw retourzending, zonder extra handelingen opnieuw te kunnen verkopen.
  3. De verpakking van het artikel mag nooit als verzendverpakking gebruikt worden. Er moet altijd nog een extra verzendverpakking om het product heen worden gedaan, om schade aan het product en/of de productverpakking te voorkomen. U kunt hiervoor de verpakkingsdoos gebruiken die wij hebben gebruikt om het product naar u toe zenden.

Voldoet u aan al deze punten? Dan kunt u uw bestelling zonder problemen aan ons retourneren. Wij adviseren u hiervoor gebruik te maken van ons retourportaal. In ons retourenportaal wordt u eenvoudig, voordelig en stap voor stap geholpen aan uw retourlabel.

Wanneer het geretourneerde product en/of de verpakking verwijtbare beschadigingen (vies, aantoonbaar gedragen, dierenharen, verkleuringen, geurschade of overige beschadigingen) vertoont zal dit redelijkerwijs verrekend worden op het terug te betalen bedrag:

Terugbetaling van de verkoopprijs
Retournering conform retourbeleid100%
Ontbrekende of ernstig beschadigde verpakking75%
Meerdere handelingen nodig om het product als nieuw te kunnen verkopen50%
Incompleet of ernstig beschadigd product (onverkoopbaar)25%

De klant kan aansprakelijk gesteld worden voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het onwettig gebruik van de goederen tijdens de herroepingsperiode. Hiermee bedoelen wij het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te kunnen stellen.

Kosten retourenportaal

In het retourportaal kunt u eenvoudig uw retourlabel aanmaken, waarna u het brievenbuspakket of pakket afgeeft bij het door u gekozen servicepunt (DPD, PostNL of DHL).

U betaalt voor retourzendingen via het retourportaal een gereduceerd tarief door gebruik te maken van onze servicecontracten met de vervoerders.

ProBrace zal uiterlijk binnen 14 dagen na acceptatie én goedkeuring van uw retourzending de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzend- en betaalkosten van de zending van ons aan u terugstorten. Hiermee worden de eventuele verzendkosten van de eerste zending (van ons aan u) bedoeld.

De verzendkosten voor het retourneren zijn wel voor uw eigen rekening. Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de initiële verzend- en betaalkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzend- en betaalkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

In eigen beheer retourneren

Wilt u echter zelf bepalen hoe u het pakket terugstuurt? Dan zijn de retourkosten volledig voor uw rekening. U stuurt het pakket aan:

ProBrace
Afdeling retouren
Wiekenweg 61
3815 KL Amersfoort
Nederland

Indien u de keuze maakt uw pakket niet via ons retourportaal aan te bieden, maar zelf via een postkantoor of ander afleverpunt op eigen gelegenheid naar ons toe te zenden, dan ontvangt u de Track & Trace code. Bewaar deze Track&Trace code goed. Dit is uw bewijs dat u het product naar ons heeft verzonden, wij kunnen zonder deze Track & Trace code niet nagaan wat er gedurende het verzendtraject met uw retourzending is gebeurd. Bewaar deze code daarom goed. Als de retourzending uiteindelijk niet bij ons aankomt kunnen wij uw retourzending en eventuele terugbetaling daarom niet in behandeling nemen. U blijft tot het moment van ontvangst door ProBrace verantwoordelijk voor de retourzending en eventuele waardeverminderingen als gevolg van de verzending.

Indien u ervoor kiest om de retourzending zonder Track & Trace code te versturen is het gehele verzendtraject op eigen risico. ProBrace kan geen verantwoordelijkheid nemen voor het eventueel niet aankomen van retourzendingen zonder Track & Trace code.

Retourneren in Amersfoort

U kunt uw bestelling uiteraard ook kosteloos afleveren in Amersfoort. Wel verzoeken wij u hiervoor vooraf telefonisch contact met ons op te nemen! Uw ingeleverde retour zal vervolgens in de reguliere retourenstroom worden opgenomen. U ontvangt dus nooit direct een (contante) uitbetaling!

Hoe behandelen wij retourzendingen?

Wij beoordelen elke retourzending afzonderlijk. Wij houden hier rekening met de regels die wij bovenaan deze pagina hebben benoemd.

Is de retourzending helemaal compleet en worden er geen defecten/gebreken aan het product of de productverpakking geconstateerd, dan volgt er 100% creditatie van het aankoopbedrag (inclusief verzend- en betaalkosten.

Is een retourzending incompleet of is er een defect aan het product óf de productverpakking, dan volgt er een creditatie van 50% van het totale aankoopbedrag.

Voorbeelden hoe niet te retourneren:

  • Productverpakking gebruiken als verzendverpakking (75% creditatie van het aankoopbedrag)

Verpakking Gebruikt Als Verzenddoos

Deze afbeelding laat zien hoe er niet geretourneerd moet worden. Hier is de verpakking van de leverancier gebruikt als buitendoos om de retourzending naar ons toe te zenden. Dit is fout. Gebruik altijd een extra verzendverpakking waarmee u het artikel incl. onbeschadigde productverpakking van de leverancier volledig en onbeschadigd aan ons retourneert. Dit is ook hoe u het van ons zult ontvangen.

  • Onbruikbare productverpakking (75% creditatie van het aankoopbedrag)

Verpakking Niet In Originele Staat
Kapotte Verpakking
Plastic Verpakking Opengescheurd
Verpakking Kapot Gegaan
Kapotte Verpakking Vast Geplakt

  • Onverkoopbare producten; slijtage, kleur-, geur- of andere schade (25% creditatie van het aankoopbedrag)
Vieze Brace Geretourneerd
Product Beschreven

 

Is het product door toedoen van de klant niet meer als nieuw verkoopbaar, dan volgt er slechts 25% creditatie van het totale aankoopbedrag. Indien u product niet aan de retourvoorwaarden voldoet, sturen wij u foto’s ter inzage en houden wij het artikel 14 dagen voor u vast. U heeft het recht om het artikel, op uw kosten, weer terug te ontvangen. Na deze 14 dagen zullen de afgekeurde retourzendingen weer teruggebracht worden in nieuwstaat. Onverkoopbare producten zullen na deze 14 dagen vernietigd worden.

Hoe dient een retourzending wel verpakt worden?

Plaats het product inclusief de productverpakking in de meegezonden buitendoos, plak deze goed dicht en geef deze inclusief retourlabel af bij het servicepunt van de gekozen vervoerder. Zie hieronder twee voorbeelden.

Voorbeeld hoe er wel geretourneerd moet worden:

Juist Verpakte Doos

Hier is het product inclusief de verpakkingsdoos van het product compleet en onbeschadigd in de buitendoos geplaatst. Vervolgens wordt de buitendoos gesloten, het label van de gekozen vervoerder (over het verzendlabel van de heenzending) op de buitendoos geplakt en afgegeven bij een servicepunt van de gekozen vervoerder.

Voorbeeld hoe er wel geretourneerd moet worden:

Netjes Geretourneerd Brievenbuspakket

Hier is het product inclusief de verpakking van het product compleet en onbeschadigd in de buitenverpakking (brievenbusenveloppe) geplaatst. Vervolgens wordt de buitenverpakking gesloten, het label van de gekozen vervoerder (over het verzendlabel van de heenzending) op de buitenverpakking geplakt en afgegeven bij een servicepunt van de gekozen vervoerder.

Terugbetaling

Alle creditbetalingen worden zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na uw herroepingsmededeling aan u terugbetaald. Wij mogen wachten met het terugbetalen tot wij de producten ontvangen hebben of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden én deze bij ons zijn afgeleverd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Wij betalen u altijd terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u ons oorspronkelijk heeft betaald, voor zover technisch mogelijk. Dit om eventuele fraude met terugbetalingen uit te sluiten.

 

Let op: het bovenstaande retourbeleid is alleen van toepassing op consumenten (particulieren) en niet op bedrijven. Voor meer informatie over zakelijke retourzendingen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Als u andere vragen heeft of verdere hulp nodig heeft, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

We danken u voor uw medewerking en begrip!

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, beste tips en aanbiedingen.

Ontvang marketing communicatie waarvan wij denken dat je geïnteresseerd zal zijn.

Ontvang belangrijke informatie over uw bestellingen en rekening.

Je kunt deze opties altijd aanpassen door op de uitschrijven link te klikken in de footer van de e-mails. Voor meer informatie bekijk onze algemene voorwaarden of privacybeleid.

Wat klanten over ons zeggen
  • Schermafbeelding 2024 02 01 135954

Zit prima geeft een goede bescherming…

8 / 10

Zit prima geeft een goede bescherming aan mijn enkel.

De brace ondersteunt me goed en helpt…

10 / 10

De brace ondersteunt me goed en helpt om de knie te beschermen terwijl ik mijn oefeningen doe.

Goede en vriendelijke klantenservice

10 / 10

Problemen met de bezorgdienst. Die stuurde een bericht via de mail dat de brace bezorgd was, maar dat was niet het geval. Contact met de...

makkelijke en snelle omwisseling

10 / 10

makkelijke en snelle omwisseling. Goed geregeld.

Niets bijzonders

8 / 10

Niets bijzonders, gewoon geleverd wat ik besteld had, was niet zo moeilijk hoop ik

Laat een review achter