goed matriaal
goed matriaal
Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met uw bestelling, dan heeft u de mogelijkheid om (een deel van) uw bestelling te retourneren. Neemt u ook gerust vooraf contact met ons op. Wij denken graag met u mee.
Hieronder kunt u het retourformulier invullen. Hiervoor heeft u uw bestelnummer en postcode (waarmee besteld) nodig. Houdt deze bij de hand.
Gedurende deze afkoelingsperiode van 14 dagen kunt u zonder opgaaf van redenen het product retourneren, ingaande op de dag na levering. Uitzondering hierbij zijn gepersonaliseerde / maatwerk producten en alle teenartikelen in verband met hygiëne, als de verzegeling verbroken is.
Voldoet u aan al deze punten? Dan kunt u uw bestelling zonder problemen aan ons retourneren. Wij adviseren u hiervoor gebruik te maken van ons retourportaal. In ons retourenportaal wordt u eenvoudig, voordelig en stap voor stap geholpen aan uw retourlabel.
Wanneer het geretourneerde product en/of de verpakking verwijtbare beschadigingen (vies, aantoonbaar gedragen, dierenharen, verkleuringen, geurschade of overige beschadigingen) vertoont zal dit redelijkerwijs verrekend worden op het terug te betalen bedrag:
Terugbetaling van de verkoopprijs | |
Retournering conform retourbeleid | 100% |
Ontbrekende of ernstig beschadigde verpakking | 75% |
Meerdere handelingen nodig om het product als nieuw te kunnen verkopen | 50% |
Incompleet of ernstig beschadigd product (onverkoopbaar) | 25% |
De klant kan aansprakelijk gesteld worden voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het onwettig gebruik van de goederen tijdens de herroepingsperiode. Hiermee bedoelen wij het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te kunnen stellen.
In het retourportaal kunt u eenvoudig uw retourlabel aanmaken, waarna u het brievenbuspakket of pakket afgeeft bij het door u gekozen servicepunt (DPD, PostNL of DHL).
U betaalt voor retourzendingen via het retourportaal een gereduceerd tarief door gebruik te maken van onze servicecontracten met de vervoerders.
ProBrace zal uiterlijk binnen 14 dagen na acceptatie én goedkeuring van uw retourzending de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzend- en betaalkosten van de zending van ons aan u terugstorten. Hiermee worden de eventuele verzendkosten van de eerste zending (van ons aan u) bedoeld.
De verzendkosten voor het retourneren zijn wel voor uw eigen rekening. Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de initiële verzend- en betaalkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzend- en betaalkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.
Wilt u echter zelf bepalen hoe u het pakket terugstuurt? Dan zijn de retourkosten volledig voor uw rekening. U stuurt het pakket aan:
ProBrace
Afdeling retouren
Wiekenweg 61
3815 KL Amersfoort
Nederland
Indien u de keuze maakt uw pakket niet via ons retourportaal aan te bieden, maar zelf via een postkantoor of ander afleverpunt op eigen gelegenheid naar ons toe te zenden, dan ontvangt u de Track & Trace code. Bewaar deze Track&Trace code goed. Dit is uw bewijs dat u het product naar ons heeft verzonden, wij kunnen zonder deze Track & Trace code niet nagaan wat er gedurende het verzendtraject met uw retourzending is gebeurd. Bewaar deze code daarom goed. Als de retourzending uiteindelijk niet bij ons aankomt kunnen wij uw retourzending en eventuele terugbetaling daarom niet in behandeling nemen. U blijft tot het moment van ontvangst door ProBrace verantwoordelijk voor de retourzending en eventuele waardeverminderingen als gevolg van de verzending.
Indien u ervoor kiest om de retourzending zonder Track & Trace code te versturen is het gehele verzendtraject op eigen risico. ProBrace kan geen verantwoordelijkheid nemen voor het eventueel niet aankomen van retourzendingen zonder Track & Trace code.
U kunt uw bestelling uiteraard ook kosteloos afleveren in Amersfoort. Wel verzoeken wij u hiervoor vooraf telefonisch contact met ons op te nemen! Uw ingeleverde retour zal vervolgens in de reguliere retourenstroom worden opgenomen. U ontvangt dus nooit direct een (contante) uitbetaling!
Wij beoordelen elke retourzending afzonderlijk. Wij houden hier rekening met de regels die wij bovenaan deze pagina hebben benoemd.
Is de retourzending helemaal compleet en worden er geen defecten/gebreken aan het product of de productverpakking geconstateerd, dan volgt er 100% creditatie van het aankoopbedrag (inclusief verzend- en betaalkosten.
Is een retourzending incompleet of is er een defect aan het product óf de productverpakking, dan volgt er een creditatie van 50% van het totale aankoopbedrag.
Deze afbeelding laat zien hoe er niet geretourneerd moet worden. Hier is de verpakking van de leverancier gebruikt als buitendoos om de retourzending naar ons toe te zenden. Dit is fout. Gebruik altijd een extra verzendverpakking waarmee u het artikel incl. onbeschadigde productverpakking van de leverancier volledig en onbeschadigd aan ons retourneert. Dit is ook hoe u het van ons zult ontvangen.
Is het product door toedoen van de klant niet meer als nieuw verkoopbaar, dan volgt er slechts 25% creditatie van het totale aankoopbedrag. Indien u product niet aan de retourvoorwaarden voldoet, sturen wij u foto’s ter inzage en houden wij het artikel 14 dagen voor u vast. U heeft het recht om het artikel, op uw kosten, weer terug te ontvangen. Na deze 14 dagen zullen de afgekeurde retourzendingen weer teruggebracht worden in nieuwstaat. Onverkoopbare producten zullen na deze 14 dagen vernietigd worden.
Hoe dient een retourzending wel verpakt worden?
Plaats het product inclusief de productverpakking in de meegezonden buitendoos, plak deze goed dicht en geef deze inclusief retourlabel af bij het servicepunt van de gekozen vervoerder. Zie hieronder twee voorbeelden.
Voorbeeld hoe er wel geretourneerd moet worden:
Hier is het product inclusief de verpakkingsdoos van het product compleet en onbeschadigd in de buitendoos geplaatst. Vervolgens wordt de buitendoos gesloten, het label van de gekozen vervoerder (over het verzendlabel van de heenzending) op de buitendoos geplakt en afgegeven bij een servicepunt van de gekozen vervoerder.
Voorbeeld hoe er wel geretourneerd moet worden:
Hier is het product inclusief de verpakking van het product compleet en onbeschadigd in de buitenverpakking (brievenbusenveloppe) geplaatst. Vervolgens wordt de buitenverpakking gesloten, het label van de gekozen vervoerder (over het verzendlabel van de heenzending) op de buitenverpakking geplakt en afgegeven bij een servicepunt van de gekozen vervoerder.
Alle creditbetalingen worden zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na uw herroepingsmededeling aan u terugbetaald. Wij mogen wachten met het terugbetalen tot wij de producten ontvangen hebben of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden én deze bij ons zijn afgeleverd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Wij betalen u altijd terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u ons oorspronkelijk heeft betaald, voor zover technisch mogelijk. Dit om eventuele fraude met terugbetalingen uit te sluiten.
Let op: het bovenstaande retourbeleid is alleen van toepassing op consumenten (particulieren) en niet op bedrijven. Voor meer informatie over zakelijke retourzendingen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Als u andere vragen heeft of verdere hulp nodig heeft, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
We danken u voor uw medewerking en begrip!
goed matriaal
goed matriaal
Snelle levering
Snelle levering
Eenvoudig bestellen en snel geleverd
Eenvoudig bestellen en snel geleverd. Ook retouren gaan prima. Snelle afhandeling. Geen gezeur.
past perfect
past perfect, ook bij de moeder
Zeer snelle levering
Zeer snelle levering, goed product