Retourneren bij ProBrace - ProBrace

Retourneren bij ProBrace

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met de bestelling dan heeft u bij ProBrace 14 dagen de mogelijkheid om (een deel van) uw bestelling te retourneren. Neemt u ook gerust vooraf contact met ons op voor een passend alternatief. 

Gedurende deze afkoelingsperiode van 14 dagen kunt u zonder opgaaf van redenen het product retourneren, ingaande op de dag na levering. Uitzondering hierbij zijn gepersonaliseerde / maatwerk producten en alle teenartikelen in verband met hygiëne, als de verzegeling verbroken is.


REGELS & UITZONDERINGEN 

  • Het product dient u, indien redelijkerwijs mogelijk, in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd retourneren in een zo origineel mogelijke verpakking.
  • Het moet redelijkerwijs mogelijk zijn uw retourzending, zonder extra handelingen opnieuw te kunnen verkopen.
  • De verpakking van het artikel mag nooit als verzendverpakking gebruikt worden. Er moet nog een doos omheen worden gedaan, om schade aan het product of de productverpakking te voorkomen. U kunt hiervoor de verpakkingsdoos gebruiken die wij hebben gebruikt om het product naar u toe zenden. 
  • Wanneer het geretourneerde product en/ of de verpakking verwijtbare beschadigingen (vies, aantoonbaar gedragen, beschadigingen) vertoont zal dit redelijkerwijs verrekend worden op het terug te betalen bedrag.
  • U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.  

Voldoet u aan al deze punten? Dan kunt u uw bestelling zonder problemen aan ons retourneren. Wij adviseren u hiervoor gebruik te maken van ons retourportaal. 

KLIK HIER OM NAAR HET RETOURPORTAAL TE GAAN.

In dit retourenportaal wordt u eenvoudig en stap voor stap geholpen aan uw verzendlabel.


KOSTEN RETOURPORTAAL
In het retourportaal kunt u zonder direct te betalen gemakkelijk een verzendlabel aanmaken, waarna u het brievenbuspakket of pakket afgeeft bij het door u gekozen servicepunt (DPD, PostNL of DHL).

U betaalt voor retourzendingen via het retourportaal een gereduceerd tarief door gebruik te maken van onze servicecontracten met de vervoerders. 

ProBrace zal uiterlijk binnen 14 dagen na acceptatie én goedkeuring van uw retourzending de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzend- en betaalkosten van de zending van ons aan u terugstorten. Hiermee worden de eventuele verzendkosten van de eerste zending (van ons aan u) bedoeld.

De verzendkosten voor het retourneren zijn wel voor uw rekening. Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de initiële verzend- en betaalkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzend- en betaalkosten worden in dat geval niet gerestitueerd. 


IN EIGEN BEHEER RETOURNEREN
Wilt u echter zelf bepalen hoe u het pakket terugstuurt? Dan zijn de retourkosten volledig voor uw rekening. U stuurt het pakket aan:

ProBrace
Afdeling retouren
Wiekenweg 61
3815 KL Amersfoort
Nederland

Indien u de keuze maakt uw pakket niet via ons retourportaal aan te bieden, maar zelf via een postkantoor of ander afleverpunt op eigen gelegenheid naar ons toe te zenden, dan ontvangt u de Track & Trace code.

Wij kunnen zonder Track & Trace code niet nagaan wat er gedurende het verzendtraject met uw retourzending is gebeurd. Bewaar deze code daarom goed. Als de retourzending uiteindelijk niet bij ons aankomt kunnen wij uw retourzending en eventuele terugbetaling daarom niet in behandeling nemen. U blijft tot het moment van ontvangst door ProBrace verantwoordelijk voor de retourzending en eventuele waardeverminderingen als gevolg van de verzending. 

Indien u ervoor kiest om de retourzending zonder Track & Trace code te versturen is het gehele verzendtraject op eigen risico. ProBrace kan geen verantwoordelijkheid nemen voor het eventueel niet aankomen van retourzendingen zonder Track & Trace code.


RETOURNEREN IN AMERSFOORT
U kunt uw bestelling uiteraard ook kosteloos afleveren in Amersfoort. Wel verzoeken wij u hiervoor vooraf telefonisch contact met ons op te nemen! Uw ingeleverde retour zal vervolgens in de reguliere retourenstroom worden opgenomen. U ontvangt dus nooit direct een (contante) uitbetaling!


HOE BEHANDELEN WIJ RETOURZENDINGEN?

Wij beoordelen elke retourzending afzonderlijk. Wij houden hier rekening met de regels die wij bovenaan deze pagina hebben benoemd.

Is de retourzending helemaal compleet en worden er geen defecten/gebreken aan het product of de productverpakking geconstateerd, dan volgt er 100% creditatie van het aankoopbedrag (inclusief verzend- en betaalkosten.

Is een retourzending incompleet of is er een defect aan het product óf de productverpakking, dan volgt er een creditatie van 50% van het totale aankoopbedrag.

Is het product vervolgens ook niet meer door ons als nieuw verkoopbaar, dan volgt er 0% creditatie van het totale aankoopbedrag. Wel heeft u dan het recht om uw retourzending terug te ontvangen. De verzendkosten voor deze retourzending zijn voor rekening van de klant. Zie hieronder een aantal voorbeelden hoe er niet en hoe er wel geretourneerd kan worden.

Voorbeeld hoe niet te retourneren:
Foutieve retourzending
Links ziet u een schoon product. Rechts ziet u een gedragen / vies product. Deze retourzending wordt afgekeurd. Retourneert u aan ons een product dat duidelijk gedragen is, vies (zowel zichtbare als reukschade) en/of  beschadigd is, dan kunnen wij dit product helaas niet als nieuw opnemen in onze voorraad en zijn wij helaas genoodzaakt deze retourzending volledig af te keuren.

Voorbeeld hoe niet te retourneren:
Verpakking gebruiken als retourdoos
Deze afbeelding laat zien hoe er niet geretourneerd moet worden. Hier is de verpakking van de leverancier gebruikt als buitendoos om de retourzending naar ons toe te zenden. Dit is fout. Gebruik altijd de buitendoos als doos waarmee u het artikel incl. verpakking van de leverancier volledig en onbeschadigd aan ons retourneert. Dit is ook hoe u het van ons zult ontvangen.

Hoe moet een retourzending wel verpakt worden?
Plaats het product inclusief de productverpakking in de meegezonden buitendoos, plak deze goed dicht en geef deze inclusief retourlabel af bij het servicepunt van de gekozen vervoerder. Zie hieronder twee voorbeelden.

Voorbeeld hoe er wel geretourneerd moet worden:
retour
Hier is het product inclusief de verpakkingsdoos van het product compleet en onbeschadigd in de buitendoos geplaatst. Vervolgens wordt de buitendoos gesloten, het label van de gekozen vervoerder (over het verzendlabel van de heenzending) op de buitendoos geplakt en afgegeven bij een servicepunt van de gekozen vervoerder. 

Voorbeeld hoe er wel geretourneerd moet worden:
retour
Hier is het product inclusief de verpakking van het product compleet en onbeschadigd in de buitenverpakking (brievenbusenveloppe) geplaatst. Vervolgens wordt de buitenverpakking gesloten, het label van de gekozen vervoerder (over het verzendlabel van de heenzending) op de buitenverpakking geplakt en afgegeven bij een servicepunt van de gekozen vervoerder. 


TERUGBETALINGEN / CREDITATIE
Alle creditbetalingen worden zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na uw herroepingsmededeling aan u terugbetaald. Wij mogen wachten met het terugbetalen tot wij de producten ontvangen hebben of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden én deze bij ons zijn afgeleverd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u oorspronkelijk heeft betaald, voor zover technisch mogelijk. Dit om eventuele fraude met terugbetalingen uit te sluiten.