Veelgestelde vragen - FAQ
Hieronder vindt u de meest voorkomende vragen, mocht uw vraag er niet tussen staan neem dan contact op met onze klantenservice
1 Verzenden & retourneren
1.1 Verzenden
Voor alle bestellingen tot 10 kg betaalt u binnen Nederland administratie- en verzendkosten:
 
Bezorging per briefpost (zonder Track&Trace) €1,95
Bezorging per brievenbuspakket (met Track&Trace) €3,95
Servicepunt levering (pakket) €3,95
Bezorging via pakket €3,95
Avondlevering €7,95
Afhalen bij ProBrace in Amersfoort (op afspraak) Gratis
 
 
Bij een bestelling boven de € 50,00 vervallen deze administratie- en verzendkosten in zowel binnen- als buitenland  (m.u.v. avondleveringen)!

Voor bestellingen buiten Nederland rekenen wij andere administratie- en verzendkosten:

België  €4,95
Duitsland  €4,95

Neem contact met ons op voor de verzendtarieven naar overige landen.
 
(Alle onze verpakkings & transportkosten zijn inclusief BTW)
1.2 Afhalen

Afhalen bij ProBrace is geheel kosteloos. Afhalen bij probrace kan op de aangegeven openingstijden van onze showroom. Voor het afhalen verzoeken wij u vriendelijk een afspraak te maken. Dit kunt u doen door te bellen met onze klantenservice via 003185 4011 911- of door te mailen naar [email protected]

Mochten deze tijden u niet schikken kunt u altijd onze klantenservice bellen op 003185 4011 911. In samenspraak kan er een ander afhaalmoment worden gekozen.


1.3 Levertijden
ProBrace probeert bestellingen binnen Nederland binnen 1 werkdagen bij u te bezorgen. Dit is wel afhankelijk van welke betaalmethode u kiest. Wij hanteren hierbij het beleid 'op werkdagen voor 17.00u besteld, morgen in huis!*'. De exacte levertijden staan echter bij elk product apart vermeld.

iDeal     Direct (nadat de betaling geslaagd is)
PayPal Direct (nadat de betaling geslaagd is)
Creditcard Direct (nadat de betaling geslaagd is)
MrBancontact Direct (nadat de betaling geslaagd is)
Vooruitbetalen Wanneer het bedrag op de rekening is ontvangen
Afterpay   Direct (na goedkeuring van afterpay) 
Rembours   Direct        
 

Leveringen buiten Nederland worden meestal binnen 2-6 werkdagen geleverd.
 
* Wanneer u voor 17:00 een succesvolle bestelling bij ProBrace plaatst, zullen wij die (mits op voorraad) dezelfde werkdag nog verzenden. Al onze verzendingen worden via PostNL verzonden, het kan soms voorkomen dat zendingen vanuit PostNL vertraagd zijn. Zonder buitengewone factoren mag u onderstaand leverschema van ons verwachten (voor brievenbuszendingen moet u hier 0 tot 2 werkdagen bij optellen):
 
Dag van bestelling <17:00 uur Dag van ontvangst
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag
1.4 Annuleren

Het annuleren van een bestelling is zolang deze nog niet is verstuurd kostenloos. 

Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien ProBrace reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de gehele aankoopsom (incl. verzendkosten) uiterlijk binnen 14 dagen na annulering aan u terugstorten.

1.5 Retourneren / afkoelperiode

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met de bestelling dan heeft u bij ProBrace 14 dagen de mogelijkheid om (een deel van) uw bestelling te retourneren.

Neemt u ook gerust vooraf contact met ons op voor een passend alternatief. 

Gedurende deze afkoelingsperiode van 14 dagen kunt u zonder opgaaf van redenen het product / de producten aanmelden voor retourneren, ingaande op de dag na levering. Vervolgens heeft u nog 14 dagen om deze zending aan ons retour te zenden. Uitzondering hierbij zijn gepersonaliseerde / maatwerk producten en alle teenartikelen in verband met hygiëne, als de verzegeling verbroken is.

Retourregels & Uitzonderingen

  • Het product dient u, indien redelijkerwijs mogelijk, in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd retourneren in een zo origineel mogelijke verpakking.
  • Het moet redelijkerwijs mogelijk zijn uw retourzending, zonder extra handelingen opnieuw te kunnen verkopen.
  • De verpakking van het artikel mag nooit als verzendverpakking gebruikt worden.
  • Wanneer het geretourneerde product en/ of de verpakking verwijtbare beschadigingen vertoont zal dit redelijkerwijs verrekend worden op het terug te betalen bedrag.
  • U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.  

Voldoet u aan al deze punten? Dan kunt u uw bestelling zonder problemen aan ons retourneren.
Wij adviseren u hiervoor gebruik te maken van ons retourportaal. Hieronder kunt u eenvoudig het juiste retourportaal kiezen:

U vindt ook de juiste link naar het retourportaal onderaan in de laatste email die u van ons ontvangen heeft, met als onderwerp; 'Uw order [ordernummer] is bezorgd':

U komt vervolgens op uw persoonlijke retourenpagina door op onderstaande afbeelding in deze mail te klikken (De taal kan per land variëren).

Retourenportaal

 

In dit retourenportaal wordt u eenvoudig en stap voor stap geholpen aan uw verzendlabel.

Kosten Retourportaal
In het retourportaal kunt u zonder direct te betalen gemakkelijk een verzendlabel aanmaken, waarna u het brievenbuspakket of pakket afgeeft bij het door u gekozen afgiftepunt (PostNL of DHL).

U betaalt voor retourzendingen via het retourportaal een gereduceerd tarief.

  • Binnen Nederland betaald u slechts €4,95
  • Voor retourzendingen uit België en Duitsland €6,95.

Wij verrekenen deze kosten met de terugbetaling van uw retourzending. 


ProBrace zal uiterlijk binnen 14 dagen na acceptatie én goedkeuring van uw retourzending de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzend- en betaalkosten van de zending van ons aan u terugstorten. Hiermee worden de eventuele verzendkosten van de eerste zending (van ons aan u) bedoeld.

De verzendkosten voor het retourneren zijn wel altijd voor uw rekening. Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de initiële verzend- en betaalkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzend- en betaalkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

In eigen beheer retourneren
Wilt u echter zelf bepalen hoe u het pakket terugstuurt? Dan zijn de retourkosten volledig voor uw rekening. U stuurt het pakket aan:

ProBrace
Afdeling retouren
Wiekenweg 61
3815 KL Amersfoort
Nederland

Indien u de keuze maakt uw pakket niet via ons retourportaal aan te bieden, maar via een Postkantoor of ander afleverpunt op eigen gelegenheid naar ons toe te zenden, dan ontvangt u de Track & Trace code.

Wij kunnen zonder Track & Trace code niet nagaan wat er gedurende het verzendtraject met uw retourzending is gebeurd. Bewaar deze code daarom goed. Als de retourzending uiteindelijk niet bij ons aankomt kunnen wij uw retourzending en eventuele terugbetaling daarom niet in behandeling nemen. U blijft tot het moment van ontvangst door ProBrace verantwoordelijk voor de retourzending en eventuele waardeverminderingen als gevolg van de verzending. 

Indien u ervoor kiest om de retourzending zonder Track & Trace code te versturen is het gehele verzendtraject op eigen risico. ProBrace kan geen verantwoordelijkheid nemen voor het eventueel niet aankomen van retourzendingen zonder Track & Trace code.

Retourneren in Amersfoort
U kunt uw bestelling uiteraard ook kosteloos afleveren in Amersfoort. Wel verzoeken wij u hiervoor vooraf telefonisch contact met ons op te nemen! Uw ingeleverde retour zal vervolgens in de reguliere retourenstroom worden opgenomen. U ontvangt dus nooit direct een (contante) uitbetaling!


TERUGBETALINGEN / CREDITATIE
Alle creditbetalingen worden zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na uw herroepingsmededeling aan u terugbetaald. Wij mogen wachten met het terugbetalen tot wij de producten ontvangen hebben of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden én deze bij ons zijn afgeleverd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u oorspronkelijk heeft betaald, voor zover technisch mogelijk. Dit om eventuele fraude met terugbetalingen uit te sluiten. 

 
2 Betaalmethoden
2.1 iDeal

Met iDeal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDeal, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Kijk voor meer informatie op de website van iDeal.

2.2 AfterPay - Achteraf betalen (Nederland)
Afterpay voert voor ProBrace het volledige achteraf betaalproces uit.

Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay per e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. Gelieve dus niet het orderbedrag over te maken naar ProBrace!

U kunt bij 
ProBrace betalen met een digitale factuur tot een bedrag van  €150,- als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u betalen tot een bedrag van €250,-. Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met een digitale factuur voert AfterPay een gegevenscontrole uit.

Afterpay hanteert een strikt privacy beleid zoals deze omschreven is in haar 
privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

U kunt bij vragen over betalen via AfterPay altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het 
consumentendeel van de AfterPay website.

2.3 PayPal / CreditCard

U betaalt electronisch via PayPal. U betaalt met uw eigen e-mailadres en wachtwoord. U hoeft geen saldo aan te houden. Bij Creditcard betalingen hoeft u geen acount te hebben bij PayPal. Kijk voor meer informatie op de website van PayPal. Of kijk op onze pagina betaalmethoden.

2.4 Bancontact / Mr. Cash
Als Belgische tegenhanger van het iDeal betalingssysteem zullen met name onze Belgische klanten gebruik kunnen maken van het vertrouwd, veilig en gemakkelijk afrekenen van hun online aankoop in vertrouwde Belgische online betaalomgeving. Kijk voor meer informatie op de website van Mr. Cash Bancontact.

 

2.5 Vooruit betalen
U kunt het totaalbedrag (product + verzendkosten) overmaken naar IBAN: NL76 INGB 0006 4428 47, t.n.v.:
ProBrace

Klanten buiten Nederland (binnen de EU) hebben de volgende gegevens nodig voor de betaling aan ProBrace:

IBAN: NL76 INGB 0006 4428 47
BIC/SWIFT: INGBNL2A
 
Let op: vergeet niet uw ordernummer te vermelden bij de betaling!

2.6 Overige betaalmethoden

Meer informatie over onze overige betaalmethodes kunt u hier vinden.