DJO Global - ProBrace

DJO Global

Over DJO Global

DJO is internationaal een grote speler op het gebied van orthopedische hulpmiddelen en wereldwijd zelfs marktleider op het gebeid van orthopedische revalidatie middelen. Momenteel heeft het bedrijf ruim 5000 personeelsleden in dienst in 12 verschillende productiefaciliteiten verspreid over de hele wereld. Met een assortiment van ruim 1000 verschillende producten voor gebruik bij preventie, revalidatie, pijnbestrijding en fysiotherapie  kunnen patiënten gedurende een complete behandeling geholpen worden – van blessure preventie tot en met de revalidatie.

Geschiedenis DJO

DJO werd in 1978 opgericht als ‘DonJoy’ in een garage in Carslbad California (USA) door een professioneel American Football speler en een plaatselijke advocaat. Mark Nordquist en Ken Reed vernoemden hun nieuwe bedrijf naar hun vrouwen, Donna en Joy. En zo is uiteindelijk de naam DonJoy gekozen.
 DJO_ProBrace_history

De eerste DonJoy producten waren erg simpel. Dit waren bandages gemaakt uit neopreen die voor steun gedragen konden worden over de knie, enkel of elleboog. Pas twee jaar later in 1980 begon het bedrijf echt te groeien. In dat jaar introduceerde DonJoy een rigide kniebrace die in standaard confectie beschikbaar was, in tegenstelling tot de braces die tot dat moment altijd maatwerk moesten zijn. De timing voor de introductie van dit nieuwe product bleek perfect. Het moderne tijdperk voor de sportgeneeskunde stond nog in de kinderschoenen en producten zoals deze rigide kniebrace vlogen als warme broodjes over de toonbank.

In 1987 werd DonJoy overgenomen voor 20 miljoen dollar door het grotere Smith & Nephew. Een bedrijf gespecialiseerd in invasieve orthopedische hulpmiddelen (kunstknieën, kunstheupen etc.) In 1995 werd ook het bedrijf Procare ingelijfd door DonJoy. Procare was op dat moment één van de grootste producenten van de zogenoemde ‘Soft Goods’, dit zijn zachte braces, bandages en ondersteuningen voor het lichaam. Tegen het einde van de 20st eeuw genereerde Donjoy jaarlijks een omzet van ongeveer 100 miljoen dollar per jaar.

In 1999 slaagde het zittend bestuur er in om het bedrijf DonJoy weer uit te kopen bij Smith & Nephew, de naam werd gewijzigd in DJ Orthopedics. In de jaren die volgde kwam er een explosieve expansiedrift, er werden nog 7 bedrijven overgenomen met specialistische producten variërend van botgroeistimulatoren, tot implantaten tot uiteindelijk in 2006 als laatste het bedrijf Aircast werd overgenomen. In dat jaar werd ook opnieuw de naam gewijzigd, dit keer in DJO incorporated. Dit om duidelijk te maken dat de kennis en producten van DJO tegenwoordig veel verder gingen dan puur de orthopedie.

In 2007 wisselde het bedrijf DJO incorporated opnieuw van eigenaar, dit keer was ‘The Blackstone Group’ de nieuwe eigenaar. Met deze nieuwe eigenaar kwam het bedrijf wel weer sinds lange tijd in handen van één eigenaar. Door het bedrijf DJO samen te voegen met merken die reeds in het bezit waren van The Blackstone Group ontstond een ongekend assortiment aan hulpmiddelen voor preventie, revalidatie, pijnbestrijding, fysiotherapie en operatieve reconstructieve implantaten.

In de afgelopen jaren heeft DJO meerdere van de buitenlandse distributiepunten overgenomen. Deze strategisch gekozen locaties geven het bedrijf totale controle over de verkoop en distributie van de eigen producten in de ruim 36 landen waar het bedrijf DJO actief is. Omdat het bedrijf wereldwijd actief is, is het bedrijf tegenwoordig bekend onder de naam ‘DJO Global’. Het bedrijf ontwikkeld en groeit nog steeds constant om marktleider te kunnen blijven.

Merken DJO

In de afgelopen dertig jaar heeft DJO een respectabele hoeveelheid bedrijven kunnen overnemen om tot een ongekend assortiment aan producten te kunnen komen. Onderstaande merken zijn allemaal onderdeel van DJO Global en kunnen indien gewenst door ProBrace geleverd worden.

  • Aircast
  • Bell-Horn
  • Chattanooga
  • CMF
  • Compex
  • DJO Surgical
  • DonJoy
  • DonJoy Performance
  • Dr. Comfort
  • DVT
  • Exos
  • Fast Freeze
  • Procare
  • Saunders Traction
  • VitalStim Therapy

Visie DJO 

DJO gelooft dat door de bekende merknamen, de zeer uitgebreide productenreek waarbij de constante nadruk ligt op kwaliteit, innovatie en klantgerichtheid een uitzonderlijke combinatie is waarbij de eindgebruiker centraal staat. Daarnaast zorgt het (grotendeels in eigen beheer gevoerde) distributienetwerk, de sterke band met orthopedische specialisten en fysiotherapeuten hebben meegedragen aan de positie als marktleider. Doordat DJO één van de weinige orthopedische hulpmiddelenfabrikanten is met een compleet gamma van preventief, preoperatief, postoperatief, praktijk- en zelfbehandeling kunnen zij zich nog beter profileren.

Voor meer informatie over de producten of merken van DJO Global kunt u kijken op www.djoglobal.com. ProBrace biedt momenteel een selectie van producten aan, maar kan als leverancier van DJO Global wel alle DJO producten leveren. Mocht u een specifieke aanvraag hebben over een DJO product, neem dan contact met ons op. Wij kunnen een product specifiek voor u bestellen.

 

DJO Global
Lees meer
DJO Global Aircast A60 Enkelbrace

Aircast A60 Enkelbrace

De Aircast A60 enkelbrace wordt gedragen door tennis-ster Andy Murray! Het is de perfecte combinatie van ondersteuning en bescherming van het enkelgewricht en dé ideale oplossing voor sporters met enkelproblemen!

€68,95

Vergelijk
Informatie
DJO Global Aircast Airheel Hielspoorbandage

Aircast Airheel Hielspoorbandage

De Airheel kan worden gedragen om hielpijn en hielspoorklachten overdag aanzienlijk te verminderen. U loopt letterlijk op lucht!

€64,99 €54,95

Vergelijk
Informatie
Incl. btw